pátek 8. srpna 2014

Rána elektrickým proudem trochu jinak. Každopádně pořádná

 Život je plný překvapení. Někdy super, někdy lepší, někdy nic moc a někdy člověk kouká jak nevěřící Tomáš. Já jsem teď ona poslední verze. Každý asi v životě dostal ránu elektrickým proudem. Já taky. Naposledy tím australským. Jenže trochu jinak. Tohle vybrujcí překvapení bylo schováno v obálce a bylo v ní tolik elektřiny, že jsem až žasnul, jak je to možný.
 Přišel nám účet od elektrárenských podniků. No, a tam to všechno bylo. Plno čísel, výpočtů, i obrázek s grafem přidali. A jako bonus i slevu, ano slevu.
 Sečteni podtrženo - za období, které čítá 70 dní vám milý spotřebiteli účtujeme 1007 dollarů. Částka je splatná a atd. atd.
 Za deset týdnů takový numero. Proti předchozímu účtu to je pětkrát více za stejné období. Takže jsme s Eddiem na sebe koukali jako po ráně elektrickým proudem, ujistili se, že ani jeden z nás nemá ve sklepě a ni ve skříni tajnou pěstírnu čehokkoliv a saunu po nocích v pokoji také neprovozuje. Vše jako iks měsíců zpátky. Takže proč takovéto monstrum...
 Vyvstává otázka - platit, či neplatit?
 Eddie zavolal na zákaznickou linku, vyřkl námitku a příští týden přijde někdo zkontrolovat elektroměr, zda se točí správnou rychlostí, jestli se mu z té naší spotřeby třeba netočí moc rychle hlava. Já jsem mezitím vysondoval od pěti různých nájemníků bytů, jak to oni mají s účty za tuhle energii. A výsledek je ten, že náš minuý účet je cca podobný v porovnání s lidmi, metry atd. všem ostatním. Takže nynějších pětkrát více prostě nesedí.  Když to bude dvakrát  - řeknu si, stalo se. Třikrát - to je divný. Čtyřikrát - to je sranda? Pětkrát - to si ze mě někdo dělá dojnou elektrickou krávu.
 Tak uvidíme, co bude.
 A to jsem ve čtvrtek zrovna zaplatil pokutu 405 dollarů z projetí na "červenou". V papírech, které mi přišly, jsem se ještě dočetl, že jsem jel na tuhle barvu z 30%. Co to přesně znamená, nevím, ale pokuta je jistá.

Žádné komentáře:

Okomentovat