pondělí 30. prosince 2013

Je po dovolené - byla parádní - jen bez písečné mouchy bych se obešel

Je to pár hodin co jsme s Rochelle bezpečně přistály zpět na letišti v Sydney. Šest dní předtím patřilo Vánocům, relaxaci, rybaření - zkrátka dovolená jak má být. Asi nedokážu poskládat všechny zážitky den po dni, ale pokusím se zachytit, alespoň pár vzpomínek.

Čekání na odlet se lehce protáhlo


Ze Sydney jsme odlétali na štědrý den a už odlet byl dobrodružnější, než jsme očekávali. Měli jsme odlétat se společností JetStar, prošli odbavením a chystali se na nástup do letadla, když tu najednou hlas v mikrofonu oznámí, že náš let byl z důvodů jakési závady na motoru letadla zrušen. Nic by se nedělo, kdybychom nepřesedali v Brisbane, kde jsme měli podle původního plánu na přestup 60 minut. Nakonec nás od JetStaru poslali k Virgin Airlines a všechno jsme stihli a dorazili do Mackay včas.
Posádka vozu zprava: Kyra, Rochelle a Jayce
Na letišti na nás čekal bratr Rochelle Jarrod s přítelkyní Kyrou a jejich jednoročním špuntíkem Jaycem. Nakoupili jsme nejnutnější zásoby jídla a rozjeli se na základnu do rodinného motelu u Sarina Beach. Tady jsem se poprvé naživo potkal s maminkou Rochelle - Gaynor a taky se sestrou Rochelle - Lianou a jejím manželem Heathem a třemi dětmi Archiem, Tomem a Miltonem. A taky tu byla další ze sester Kaijah s přítelem Billym a samozřejmě hlava rodiny Kevin. Pravděpodobně jsem ještě na někoho zapomněl, ale kdo si má všechna jména pamatovat hned napoprvé.

Jelikož se v Autrálii pod stromečkem dárky objevují až 25. prosince ráno, mohlí jsme si český štědrý večer odpočinout. Ráno jsme navštívili rodiče a  poprvé jsem se prošel po pláži, kde jsem v následujícíh hodinách strávil s prutem a sítí nejvíce času, nepočítám-li druhou podstatnou část strávenou v bazénu u motelu, protože vzhledem k místním tropickým podmínkám to ani jinak nejde.

Heath se chystá nahodit, já si potom vyzkouším, co mě naučil Kevin.
Den po štědrém dnu nás čekala výprava na lov krevet. Hlavním rybářem je v rodině zřejmě Heath, ale největší respekt má pochopitelně hlava rodinby Kevin, který je sice téměř neustále zaneprázdněný, ale našel si pár minut, aby mě naučil jak správně nahodit síť za což mu děkuji. Umí to prý ze všech nejlépe, takže jsem vlastně už teď poloviční profík :). Nevím, jestli má někdo zkušenosto s lovem krevet, každopádně, představa hodím síť do vody a vytáhnu úlovek je dost zjednodnušená, realita je mnohem drsnější. Nejfajnovější část je brodění se bahnem, které je člověku místy téměř do pasu a je nutné být velmi ostražitý, aby si člověk vybral správnou cestu a neskončil v mazlavé hmotě celý tak, že by ho už nikdo nenašel.

Cesta na loviště vede skrz nefalšovanou australskou buš....pozor na hady a další zvěrstvo.
Krevet jsem sice moc nechytil, ale prý ani profesionálové neměli ten den ideální úlovky. Já jsem se své první rybky dočkal o pár dní později. Nebyla z největších, ale byla to ryba.
Tahle chudinka mi uvízla v síti jako první, o pár minut později už se mi na prutu třepetal o trochu větší kousek.
Z první rybářské výpravy jsem sice nepřivezl mnoho krevet zato minimušky Sandfly - volně překládám jako písečná moucha - se činili. Moje krev jim velmi zachutnala a malých svědivých bodnutí jsem na různých částech těla měl nepočítaně - Jako by nestačilo, to že má člověk kůži spálenou 40ti stupňovým žárem, navíc musí ještě svědit. Až prý přijedu příště, už mi tyhle mušky neublíží, říkal Kevin. Tělo si jen potřebuje vytvořit protilátky.
Sandfly - krvelačný prevít zdroj Wikipedia
 Kromě rybaření a bázenu mě čekala ještě jedna zkušenost ze života mimo velmoměsto. Bylo potřeba označit stádo krav a také zbavit některé z nich rohů. Není to rozhodně nejzábavnější podívaná, ale udělat to někdo musí.
Cejch, kterého, už se kráva nezbaví.
Závěrem bych chtěl všem, kteří na tom mají nějakou zásluhu (většina z nich zřejmě tenhle blog nečte, protože je v češtině) poděkovat za tu možnost strávit pár dní v příjemném prostředí s dobrými lidmi a získat zážitky, které zřejmě běžný turista v Australii nezíská.
P.S.: Přidávám se k Liborovi a přeji všem do Čech i všem zdejším vše nejlepší v příštím roce.

Žádné komentáře:

Okomentovat