pondělí 31. prosince 2012

VIDEO: Ohňostroj za 100 miliónů na vlastní oči od zálivu



 Doma slaví Silvestra, je půl hodiny po půlnoci a já tady už vstávám. Svět je divnej (píše Libor). Tak jsem tady nakonec viděl dva ohňostroje, jeden byl "dětský" na Manly. Asi třicet tisíc lidí se sešlo v přístavu, vzali deky, židle, víno a užili si patnáctiminutový představení, které bylo připraveno a odpláleno přímo z lodi. Když vše skončilo, všichni zatleskali a byl čas se připravit na hlavní vrchol večera. Až budu mít fotky, dám je sem, zatím přidávám ty od profesionálů a video, kde můžete ten zázrak vidět. Stačí kliknou na trojúhelník uprostřed, to pro ty, kteří by náhodou nevěděli.
 Nakonec jsem nešel na střešní párty, nejel jsem ani do centra k Opera House a Harbour Bridge, ale Silvestra jsem strávil v chráněném parku nad Manly s Eliškou, spolužačkou. Tu její drahá polovička vyslala do světa sama. Takže jsme vzali deku, dvě láhve vína, něco málo poživatin a vyrazili na kopec, abychom se dostali do buše, kde pod námi byl záliv a v dálce celé nasvícené centrum Sydney.  Na luxusním prostoru se tísnilo pár stovek lidí, kteří čekali na jediné - vyhlášený a okázalý ohňostroj, který udivuje celý svět. V centru se mačkalo asi jeden a půl miliónů lidí, ti se vydali zřít zblízka rej, který stál asi 130 miliónů korun a všechny nálože měly přes sedm tun. Jen o pár miliónů prskavek více než je obvyklé, že jo :-).
 My z dálky několika kilometrů viděli vše, ohňostroj šel z šesti míst najednou, ale trval jen deset minut. Pak vše uhaslo a teď se zase budou všichni těšit na rok 2014. Domů jsem dorazil kolem půl čtvrtý, Ismajl, spolubydlící z bytu, byl v centru a tomu trvala cesta domů tři hodiny. Přece jen pár stovek tisíc lidí převezt nějakou dobu trvá.








1 komentář: