středa 9. října 2013

Přivítalo mě zubařské křeslo. Mám si připravit 40 000!

 O víkendu mě začal bolet zub, takže jsem se v úterý vydal najít zubaře, protože v pondělí tady byl svátek, tak jako před pár týdny Honza. U prvního jsem neuspěl, měl plno, měl čas ve středu. A tak jsem šel k druhému, tam to samé a navíc měl čas až ve čtvrtek, takže jsem se vrátil k prvnímu a dneska jsem zavítal na křeslo.
 A šlo o velký představení. Lékařka se sestrou se mi představili, třásli jsme si pravicí, tlachali o maličkostech. A pak to přišlo. Jeden rentgen, druhý a byla tu diagnóza.
 Já přišel s tím, že mám asi kaz, který se tlačí na plombu, ale nee. Realita je taková, že se mi pod korunkou udělal zánět, který je také pod vedlejším zubem. Kdy se to stalo, nevědí, ale ptali se mě, kdy byly kanálky čištěny. Načež jsem odvětil, že asi tak dva tři roky zpět. Na to přišla reakce, že tam zůstalo kus úlomku ze čištění a teď mi to začalo dělat trable. Natož jsem protočil panenky a věděl, že veselo nebude.
 Takže. Hodinu jsem tam seděl, holky mi vyndaly korunku, vyčistily to kolem ní, před ní, za ní i pod ní a nasadily ji zpět. Když jsem potom viděl, s čím vším se ve mě hrabaly, tak jsem radši začal myslet na něco jiného. Poté jsem dostal na týden antibiotika a za dva týdny jdu znovu do horkého křesla. Když se zánět přeléčí, odvrtají mi plombu, vyčistí co se dá a dají novou. Poté mi byla nabídnuta třetí schůzka. Ta, kde by byly kanálky vyčištěny odborníkem.
 Ale.
 A to je?
 Dneska jsem platil 200 dolarů při přepočtu na koruny jde cca o 4000, což je docela dost za jedno sezení a čištění. Pokud se bude cenová politika pohybovat podobně jako u Honzy, tak za 14 dnů vysolím další 400 stovky a předem jsem byl upozorněn, že v případě třetího sezení by bylo lepší a levnější, pokud bych si nechal tento zákrok udělat v Česku, protože vyjde laciněji. Na to mi spadla krapek brada. Když vezmu, že jen letenka k českému lékaři vyjde na 1400, ať se to líp počítá, tak jsme už na 2000 dolarech celkem, což je 40 000 korunách. No, to je kurňa dost. Takže uvidíme co antibiotika, co druhé sezení a pak se rozhodnu co a jak. Ale když bude nutné, tak je jasno, přijdu i na třetí sezení, Radši zdravý zuby než škudlit a trpět. Nevím, kolik bych platil v Čechách za tohle všechno, ale počítám tak maximálně tisícovku. A že si tady platím pojištění? Jaksi tady mi to je prd platný, tady hotově na recepci a s úsměvem :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat