#468846695 / gettyimages.com IAN NAREV, šéf Commonwealth Bank
Ian Narev, boss jedné z největších australských finančních institucí - Commonwealth Bank, zveřejnil minulý týden plán, ve kterém nastínil, jak se banka hodlá dostat ze šlamastyky, do které se dostala v období mezi lety 2003 až 2012.
"Důvěra je hlavní hodnotou ve vztahu mezi finanční institucí a zákazníkem," uvedl generální ředitel. Někteří lidé pracující pro banku v oddělení finančního plánování podle něj práh této důvěry překročili a porušili základní pravidlo - jednat vždy v nejlepším zájmu pro klienta.
Banka teď proto startuje program který má celé problematické období zrevidovat - ještě před startem programu už byly vyplaceny kompenzace více než tisícovce klientů, kteří dokázali doložit, že jim bankovní poradci neradili, tak jak by se předpokládalo. Odškodnit 1100 klientů stálo banku 52 milionů australských dolarů a jaké budou další náklady, ukáže budoucnost. Šéf banky zároveň upozornil, že v období globální finanční krize ztráceli peníze i klienti, kteří nedostávali špatné rady od bankovních poradců a proto je složité spočítat správnou míru případné kompenzace.
Žádné komentáře:
Okomentovat