pondělí 30. prosince 2013

Rok bez české hroudy, australský rok 2013 je fuč

 Až bude doma odbíjet půlnoc, já budu patrně na pláži popíjet v deset dopoledne kafe, takhle to prostě je kvůli posunu. Mám za sebou první celý rok v Austrálii, první rok v životě, kdy jsem nevstoupil na českou hroudu. Je to dlouhá doba, ale zase v životě lidském jde jen o něco více než jedno procento, takže nejde o nic, co by nešlo překousnout. Navíc, když tady je většinou slunečno, oceán blízko, tak není důvod si stěžovat. Takhle to vidí aspoň většina lidí.
 Ale i tady není všechno růžové, jak to z fotek vypadá a většina na druhém konci si myslí. Jedno je stejný na celý tyhle kouli. Vydělávat se musí a pokud jeden chce žít tady delší dobu, musí tu být legálně, v mém případě musí také studovat, pokud nemá tedy už jiná víza, což není případ drtivé většiny, ale po letech může přijít změna, záleží na každém.
 I tady člověk má ale někdy chuť se vším praštit. Někdy se prostě nechce stávat o půl čtvrté, někdy se nechce do práce, do školy. Prostě jako všude. Něco v tomhle závanu jsem zažil poslední den roku 2013. Před časem začala blbnout spojka u auta, zajel jsem za mechanikem a ortel byl neúprosný, musí se vyměnit. S prací bratru za 1500 dolarů mi dnes oznámil. Zkusil jsem v servisu Fordu, jestli se tento problém vztahuje na záruku - ne, nevztahuje a v oficiálním servisu bych zaplatil mnohem více.   
 Další úterní jobovka byla, když přišel šéf s tím, že jeden zákazník před třemi týdny nenašel svůj balík, který jsem měl já doručit, takže mi bylo sděleno, připrav si 300 dolarů. Takže co jsem během prosince vydělal navíc na dovolenou, se během pár minut rozkutálelo. Ale lednová dovolená v Cairns, potápění a tenis v Melbourne se neruší, to jen poznámka návštěvnici, která má za dva týdny přiletět a vše absolvovat se mnou :-).
 Odpoledne se ale ukázalo, že 300 platit patrně nebudu, zajel jsem k zákaznici, která si stěžovala a ta pravila, že žádný problém nemá, balík dostala, jenže tahle informace se jaksi ještě k nám do depa nedostala, patrně to chtělo další tři týdny. Ale výměny spojky se nevyhnu. A to jsem byl před měsícem na kontrole, která stála více než 500. Nedá se nic dělat, i tohle patří ke zdejšímu žití, ne jen ty pláže. Prostě všude je něco. Jak jsme už s Honzou psali třeba o návštěvách lékaře, tady když se platí, tak se jeden nestačí divit.
 Víza mi končí v listopadu 2014, poté bych měl zakoupit letenku a dorazit domů. Ale jistý to není. Je tu myšlenka na prodloužení. Pokud se rozhodnu pro ano, tak patrně zase "vyhrají" studentská víza a s nimi je ve hře třítýdenní návštěva Čech v červenci nebo říjnu. Poté zpět do podnebí teplejšího.
 Jak to ale dopadne, to je ve hvězdách. Na definitivu je čas, záleží na mnoha věcech okolo, takže se může vyvrbit cokoliv. :-)
 Rok 2013 je fuč, až vy budete ťukat do půlnočních šampaňských sklenek, já budu mít písek v žabkách a ležet na pláži. Takže šťastný nový rok a někdy zase doma...

3 komentáře:

  1. Tak ať se v tom 2014 daří, klokane! :) a doraž dom, aspoň na ty tři tejdny. Popijem jak správní Češi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. zdar šéfe, zrovna se moc nedaří, mám období, že bych to nejradši zabalil a políbil opět českou hroudu, ale snad to kousnu, nějak se sešly blbě věci, tak je teď víc strastí než slastí, ale to dám....mějte se a až budu něco vědět, ozvu...a pozdravuj nástupce tebe, tedy taky šéfe, to je hrozný, vy jste všichni šéfové a já jsem pošťák :-)

      Vymazat
    2. čím víc sraček, tím líp, až z nich vybředneš. drž se. s šéfem jdeme popít teď ve čtvrtek, tak si vyřídíme pozdravy navzájem :)

      Vymazat